Pagina's

15 juli 2012

Catrice VS. NYC


Je zou het nu nog niet zeggen met dit weer, maar er komt vast wel een tijd dat je je bikini uit de kast moet trekken. Als je gaat zwemmen, moet niet alleen je bikini goed zijn, maar ook je make-up. Een fijne waterproof-mascara zou heel handig kunnen zijn. Maar zijn alle waterproof-mascara's wel écht waterproof? Dat heb ik uitgetest. We gaan kijken naar de battle tussen Catrice Allround Mascara Waterproof (extra volume, length & curl) en NYC Volumizing Mascara Show Time Waterproof. 




Volume: 

Hierbij vind ik NYC minder goed dan Catrice. Bij NYC gaan de wimpers gelijk recht naar beneden staan, dat komt waarschijnlijk door het  kaarsrechte borsteltje. Bij Catrice daarentegen, worden je wimpers langer en krullen ze mooi. Dat is dus 1-0 voor Catrice.

Deze foto is gelijk na het opdoen van de mascara gemaakt. Je ziet nog niet veel verschil tussen de twee ogen waarop ik twee verschillende mascara's heb gedaan.

Maar op deze foto (sorry voor de wazigheid) zie je wel een duidelijk verschil. Deze is gemaakt nadat ik de mascara een tijdje op had. Je ziet duidelijk dat de wimpers van het linkeroog naar beneden zijn gaan staan. Catrice is hetzelfde gebleven.


 Gebruik:

Ik vind het gebruiken van NYC niet zo heel erg fijn, omdat het een kaarsrecht borsteltje heeft en het dus weinig tot geen volume geeft. Verder is de mascara wel goed vast te houden en is het een makkelijke verpakking. De mascara van Catrice vind ik ook wel fijn, maar ik vind het wel heel irritant dat de dop elke keer breekt, waardoor het lastig is om die er goed vanaf te draaien. Het borsteltje is wel veel fijner. Ik denk dat de mascara's bij het gebruik gelijk staan, dus ik geef ze hiervoor geen punten. Catrice staat dus nog steeds met 1-0 voor. 

Het afhalen: 

Voordat je gaat slapen hoor je je make-up er altijd helemaal af te halen, wat bij een waterproof-mascara niet altijd even goed gaat. Omdat ik dit wel heel belangrijk vind, heb ik hier wel erg op gelet. Bij Catrice gaat het er niet helemaal af en duurt het heel lang voordat je het grootste gedeelte het eraf hebt gehaald. En het is ook zo dat de volgende dag je wimpers heel erg aan elkaar plakken, wat echt superirritant en niet zo mooi is. Maar bij NYC is het er na een tijdje boenen helemaal af. Daar krijgt NYC een punt voor:
 1-1! 

Waterproof:

Het belangrijkste van allemaal is natuurlijk of de mascara wel écht waterproof is. En daar kan ik wel omheen gaan draaien, maar bij dit onderdeel is Catrice toch écht de beste. 

Je kunt op deze foto ook duidelijk zien dat er bij NYC vlekken onder de ogen zitten en dat dat bij Catrice helemaal niet het geval is. Wat mij hier wel opvalt, is dat bij beide ogen de mascara nu wél hetzelfde is. Dus dat betekent dat de krul en het volume er bij Catrice uit is. Maar tóch vind ik dat Catrice een punt krijgt, omdat er op het gebied van 'waterproof' toch een groot verschil is met de mascara van NYC. Dat maakt de stand dus op 2-1 voor Catrice.

Wat er gebeurt als je gaat wrijven: 

Soms heb ik nog wel eens de neiging om in mijn ogen te wrijven als ik boven water kom. Dat heb ik mezelf wel een beetje afgeleerd, omdat mijn make-up daar helemaal niet tegen kon. Maar bij een echte waterproof-mascara moet dat toch wel kunnen, vind ik. Ik begrijp dat het niet helemaal vlekkeloos kan, maar een beetje wrijven zou toch moet lukken. 


Bij deze foto zie je het resultaat. De vlekken bij NYC zijn nog erger geworden. Bij Catrice zit zelfs helemaal niks, alleen zijn de wimpers nu nog verder naar beneden gaan staan. Ik adviseer je sowieso om niet te wrijven in je ogen als je boven water komt, maar bij Catrice weet je dat het geen kwaad kan! De eindstand is dus 3-1.



Hiermee heeft Catrice gewonnen. Ik weet nu welke waterproof-mascara ik het best kan gebruiken! 

Welke waterproof-mascara gebruiken jullie meestal en waarom? 










1 opmerking: