Pagina's

22 april 2013

Dagje Amsterdam


Vorige week was ik op excursie in Amsterdam met school. We mochten zelf onze route bepalen, als we maar om half 4 terug waren op het museumplein en we moesten twee musea bezoeken. Ik zat samen met drie andere meiden in een groepje (we mochten ook onze groepjes zelf kiezen) en wij hadden gekozen voor het Vincent van Gogh museum en voor het tasjesmuseum. Natuurlijk hebben we door die musea heen gesjeesd en hebben we de rest van de middag lekker geshopt! Al met al was het een hele gezellige dag. 



Ik heb veel foto's gemaakt, omdat we voor school een fotoverslag moesten maken en ook omdat ik jullie een sfeerimpressie wilde geven. Waarschijnlijk kennen veel van jullie Amsterdam al heel goed, maar ik kom er niet vaak, dus ik vond het leuk om overal foto's van te maken. De foto's zijn eigenlijk alleen van voor de middag, want s'middags hebben we geshopt, dus was er geen tijd voor foto's! 



Het eerste wat we zagen toen we de bus uitkwamen: het concertgebouw!


Schattige naam voor een cafeetje.



We liepen echt door een hele mooi wijk! Supergrote huizen met trappen voor de gouden deuren en grote pilaren. Chique friemel!





Mooie huizen aan de grachten!










Dit was het Vincent van Gogh museum, maar omdat het originele museum dicht was, was de collectie in het Hermitage te zien. Binnen mochten we helaas geen foto's maken.



Dit is in het tasjesmuseum. Voelde me eventjes een heel belangrijk iemand toen ik deze trap op liep. 


Er waren ook prachtige dingen te zien! Kijk naar deze clutch! Zo mooi!









Deze superstoere hakken wilde ik ook eventjes op de foto zetten.




De afdeling met de aparte tassen was nog wel het leukst. Cupcakes, telefoons, champagne, wat je ook bedacht, er was een tas van.









Shoppen maar!

Zijn jullie al vaak in Amsterdam geweest? En wat heb je toen gedaan?

Liefs,
Anne


















2 opmerkingen: