Pagina's

7 mei 2013

Review matte topcoat HEMA


Ik wilde al heel lang een matte nagellak, maar ik kon nooit echt een leuke kleur vinden of ik vond het te duur. Toen las ik over deze matte topcoat en ik vond het de ideale oplossing. En dat voor een simpele prijs, namelijk €2,75, gewoon bij de HEMA. Zonder te hoeven twijfelen pakte ik hem mee naar de kassa. In the pocket! 



Ik was dus van tevoren al erg enthousiast over deze topcoat en ik kon niet wachten om hem uit te proberen. 

Als eerste heeft de topcoat een fijn kwastje, niet te dun en niet te dik. Je kunt er heel precies mee lakken en dat is voor mij ook goed genoeg. Wat ik wel een klein nadeel vind van het kwastje is dat er soms hele kleine zwarte haartjes vanaf komen en die blijven dan in je nagellak zitten. Die zie je bijna niet, maar het is toch wel vervelend.

 

Ik was erg benieuwd of hij wel goed zou dekken, want uit mijn ervaring is dat niet altijd zo bij lakjes van de HEMA. Gelukkig dekt deze nagellak wel goed, maar toch heb je twee laagjes nodig. Dat komt omdat je pas kunt zien waar je wel of niet hebt gelakt, of stukken hebt overgeslagen, als de lak wat droger is. Bij mij was het zo dat ik na het lakken nog wat stukjes zag die nog niet gelakt waren, en daarom moest er nog een laagje overheen. Ook zie je bij de eerste keer strepen van het lakken, dus daarom heb ik twee laagjes op mijn nagels gelakt. 

 Voordat ik de topcoat gebruikte: 


Nadat ik de topcoat gebruikte (twee laagjes): 

 

Als je goed kijkt zie je (vooral bij mijn ringvinger), dat de onderste (dus de roze) nagellak aan het randje een beetje vervaagd. Dat is dus ook een minpuntje, maar ik denk dat ik misschien nog ietsjes meer geduld nodig had en iets beter had moeten wachten totdat de roze nagellak optimaal gedroogd was, dan was die misschien niet vervaagd. Dat is dus een verbeterpuntje voor de volgende keer!


Al met al vind ik deze topcoat goed genoeg en hij kan er zeker mee door! Gezien de prijs is deze lak echt heel fijn en goed. 

Heb jij deze topcoat al geprobeerd of ben je dat misschien nog van plan?

Liefs,
Anne






Geen opmerkingen:

Een reactie posten