Pagina's

28 juli 2013

My life in pictures


Ik hou van de vakantie! Heerlijk om spontane acties te doen, elke dag is weer anders. Dat maakt deze My life in pictures ook heel verschillend. De ene week in Zandvoort, de andere in Frankrijk... Alles wat ik heb gedaan deze maand, zie je in dit artikel in foto's terug. Enjoy!



Armcandy! Dit kruisje is een van mijn favoriete armbandjes en ik vond het een leuke combinatie met deze vrolijke bloemetjes en de crèmekleurige broek die ik toen aan had. 




Wat is dit een prachtige lak! Gewoon van de HEMA met een special effect, hij is namelijk holographic. Als je je nagels in het (zon)licht houdt, verschijnen alle kleuren van de regenboog op de nagellak. Ik zag dit voor het eerst in een review en ik hoefde niet lang na te denken om hem ook aan te schaffen. Je hebt ook nog de kleur paars en volgens mij ook blauw. En dat voor een fijn prijsje!


De avondvierdaagse kwam, wel tot twee keer toe, langs mijn huis. Opzich wel grappig om al die kleine kinderen zingend in een rijtje te zien lopen, maar na een halfuur het 100e couplet van "ik heb een potje met vet" gehoord te hebben, was het voor mij wel weer genoeg geweest. 

Mijn Sweet Sixteen vierde ik in juni met twee vriendinnen en het was echt een superleuke avond! Op deze foto waren we onze voorbereidingen aan het treffen voor het feestje. Deze week ben ik pas echt zestien geworden en dat heb ik toen gevierd met mijn familie, wat ook erg gezellig was. 

Ook hadden we cakepops gemaakt voor die avond. Toen we het beslag aan het maken waren, moesten we ook eieren hebben. En wat een verassing, uit 1 ei kwamen 2 dooiers, een tweeling dus! Bijzonder!

De volgende ochtend hebben we op ons gemak onze cadeautjes uitgepakt en nog lekker nagepraat. We hebben superleuke dingen gekregen, waaronder heel veel drank. Want ja, wat moet je ook als je zestien wordt? 

Nog steeds verslaafd aan Pretty Little Liars.  Deze serie is zooo heerlijk. Ik heb het ook gewoon gemist toen ik op vakantie was, ik weet niet of ik dat nou als positief of negatief moet zien.. Ik ga me zometeen in ieder geval weer aan een nieuwe aflevering wagen!

Een middagje film kijken met z'n drieën, was de bedoeling. Ik besloot wat donuts en fruitdrank mee te nemen, blijkt dat Sarah, ander vriendinnetje, bijna heel de snoepafdeling van de Jumbo had leeggekocht. Dat kregen we natuurlijk nooit op met z'n drietjes, maar het was wel erg lekker!

Ja, eindelijk definitief! Ik stond gewoon goed voor school en ik zou ook gewoon overgaan, ook de proefwerkweek had ik erg goed gemaakt. Toch is het fijn om je rapport dan in te mogen zien en een bevestiging te krijgen dat je echt over bent naar VWO 5. So here I come!

Een heerlijk boek lezen in mijn mintgroene broek (pure liefde), in het zonnetje. Het boek wat ik las heette Crossed, en is een opvolger van Matched, de schrijfster is Ally Condie. Zekerweten een aanrader.

Ik ging samen met een vriendin shoppen in Antwerpen en natuurlijk kon ik niet zomaar voorbij de Forever21 lopen. Ik had vantevoren al even op hun site gekeken, vooral naar de sieraden, dus ik wist al wel een beetje waar ik naar moest zoeken. Uiteindelijk kwam ik thuis met een superleuke trui en heel veel sieraden (voor mijn doen dan). 

Mijn nichtje Moniek had twee nieuwe konijntjes en die moest ik even gaan bewonderen natuurlijk. Het zijn  nog kleintjes en ze zijn ongelooflijk schattig. Ze heten Skip en Rebbel, lief!

Ondertussen zijn we in Bloemendaal aan zee beland. We hadden een camping met een hangmat en gelukkig was het de hele week topweer. Neerploffen met een goed boek dus. :)

We hebben ook erg veel aan het strand gelegen, want het weer was daar heel goed voor. We hoefden niet ver te lopen om van de camping naar het strand te komen, dus dat was heel makkelijk. 


Toen het een keer wat minder weer was zijn we gaan fietsen, want de omgeving daar was prachtig. Overal waren wilde dieren te zien zoals herten (met enorme geweien!), vossen, konijntjes en ook deze koeien. 

En als je aan zee zit kan er een ding niet ontbreken, vis! Ik heb veel kibbeling gegeten, ik hou ervan! En ook van die spontane visboeren met hun grappige Amsterdamse accent. 

De laatste dag maakten we nog even een rondje op de boulevard om naar de zonsondergang te kijken. 

En toen zat het weekje Zandvoort er alweer op.. Om de volgende dag naar Frankrijk te vertrekken. Uitpakken, alles in de wasmachine doen, en weer inpakken maar!

We gingen naar Noord-Frankrijk, Verdun om precies te zijn, dus we hoefden niet zo ver te rijden, maar 4 uurtjes. Met de airco en leuke muziek was dat prima uit te houden. 

En dit is het tentje waar ik elk jaar samen met mijn zusje in slaap! Lekker knus vind ik het altijd.

Dit is Verdun, een hele mooie plaats. Verdun heeft vroeger een grote rol gespeeld in de Eerste Wereldoorlog en daar waren dus ook veel dingen over te zien. Heel heftig, maar ook indrukwekkend!

En wat doe je als je in Frankrijk bent? Juist, eclairs eten. Die zijn zo lekker!

Ze hadden daar echt een megasupermarkt, wat je ook bedacht, je kon het er kopen. En tot mijn vreugde ontdekte ik deze vanillecola! Ik heb hem geproefd en vond hem erg lekker. Ook gelijk maar twee flessen mee naar huis genomen. Toen kwam ik tot de ontdekking dat ze die bij de Albert Heijn ook gewoon hebben.. Haha. 

Ik heb echt onwijs veel boeken gelezen deze vakantie, onder andere deze. Hij was erg leuk!

We zaten in de champagnestreek, alle champagne komt daar vandaan. In Epernay zitten veel champagnekelders, dus daar waren we heen gegaan om het te bezichtigen. Het zag er superchic uit allemaal. 

Snel een mini-OOTD. 

Je had flessen champagne in alle soorten en maten, deze waren heel erg groot.

De kelder waar we in waren geweest heet Castellane. We kregen een rondleiding (in het Engels) door de kelder heen en daar staan echt niet normaal zoveel flessen opgeslagen. Ze hebben overal allerlei technieken voor, allemaal heel slim uitgewerkt. Natuurlijk mochten we op het eind nog een glaasje proeven, het was heel lekker!


Via een uitkijktoren hadden we prachtig zicht op de stad Epernay. De rivier die je ziet is de Maas, grappig om te zien dat het hier nog maar een klein riviertje is en bij ons in Nederland een stuk breder. 



Toen ik weer thuiskwam uit Frankrijk, was ik gelijk de volgende dag jarig en kon ik ein-de-lijk mijn nieuwe ring dragen. Ik wilde deze heel erg graag en ik ben dan ook heel blij met dit verjaardagscadeau! 

Liefs,
Anne




3 opmerkingen: