Pagina's

25 oktober 2012

Hey, I love that!


Let's try something new! Elke maand komt er nu een nieuwe post online, de dingen waarvan ik die maand blij ben geworden. Nu is oktober bijna voorbij, nog maar een weekje. Ik heb dus alles even op een rijtje gezet.




Om te beginnen een vrolijk liedje. Ik hoorde deze voor het eerst bij 'De wereld draait door' en toen vond ik de zang eigenlijk helemaal niet zo zuiver. Ik was benieuwd of dat alleen was als ze live zongen, of dat ze echt zo slecht waren. Maar, gelukkig, werd er op video wel goed gezongen en ik vond het een heel vrolijk liedje! Ik word er ook echt happy van. Het clipje vind ik ook heel leuk! 



Het was vorige week en dit weekend ook heerlijk weer, en dat in Nederland en in oktober! Het is wonder, zou je bijna zeggen. Maar ik vind het helemaal niet erg! Ik had me al heel erg voorbereid op koude dagen, dus dit is (voor mij) alleen maar een meevaller. 

En ik had er een nieuwe verslaving bij! Ik ben deze maand enorm blij geworden van de chocoladepepernoten, die al weer sinds lange tijd in de winkel liggen. Omdat ik ze gisteren allemaal op had gegeten, ben ik vandaag naar de Albert Heijn geweest om nieuwe te kopen. Maar ik ben volgens mij niet de enige die van ze houdt, want ze waren allemaal uitverkocht. Toen heb ik maar gewone pepernoten gekocht en die zijn ook heerlijk. Maar de chocoladevariant blijft toch mijn favoriet. 

En dan hetgene waar ik wel het meest blij van ben geworden denk ik, en ik denk óók dat dat nog heel lang zo zal blijven, zijn mijn nieuwe schoenen! Ik heb er nog geen goede foto van kunnen maken, dus hier een foto van de site waar ik ze op had gespot:


Ik ben verliefd op ze. 

De schoenen waren niet het enige wat ik kocht! Ik kocht er ook nog 2 broeken bij. Maar daar komt vast nog een shoplog over. 

Waar ik ook ontzettend blij van wordt, en niet alleen deze maand, maar gewoon altijd, is geen huiswerk. Dat had ik deze maand best vaak en vooral deze week. Maar dat komt waarschijnlijk omdat we bij elk vak nu het hoofdstuk afhebben, want volgende week is het proefwerkweek. Ik had dus geen huiswerk, maar wel leerwerk. School heeft altijd wel wat.

Ik besteed nooit zo veel aandacht aan mijn huiswerk, ik maak het meestal half en schrijf maar wat dingen op.  Maar ik besloot maandag om vanaf toen mijn huiswerk goed te maken. Dat heb ik gedaan, en men, wat geeft dat een goed gevoel! Dat moet ik echt vaker doen. 

Ik word blij van het moment dat de leraar zegt: 'Oh we hebben tijd over. Zoek maar wat leuke filmpjes op op Youtube.' 

Ik word ook blij van een liedje dat ik net heb ontdekt en waarmee ik niet kan stoppen naar te luisteren, zoals Candy van Robbie Williams. Het begin alleen al. Liefde.

Ik snap nooit geen snars van wiskunde. Daarom geeft het mij altijd zo'n geweldig en voldaan gevoel als ik het wél snap. En dat was deze week! Oh my, wat was ik blij! Nu hopen op een goed punt.

Ik word ook blij als ik een liedje eindelijk foutloos kan spelen op de piano.

En als laatste word ik blij als ik in het donker fiets, maar als het pas 19.00 uur is ofzo. Het is natuurlijk nu al heel vroeg donker, maar als je daar dan fietst en overal zie je lichtjes, dan krijg ik altijd zo'n apart gevoel. Beetje sinterklaas- en kerstachtig. Wel leuk. En blij! 

Wat vond je van deze blogpost? Vindt je dat ik deze voortaan elke maand moet doen? Laat het me weten in de comments! 

Liefs,
Anne 





1 opmerking: