Pagina's

19 januari 2014

How to | glitterrandje op je nagels


Dat ik creatief ben kun je van mij niet zeggen. Ik vind nagels lakken heel leuk en ik hou ervan als mijn nagels mooi gelakt zijn, maar het moet allemaal niet te moeilijk worden. Geef mij maar gewoon een kleur, zonder poespas, en ik ben al klaar. Misschien is het deels luiheid, maar ook omdat ik nou eenmaal niet zo kunstzinnig aangelegd ben haha. Maar soms heb ik buien! Ik deed een greep naar de plakband, pakte er wat glitters bij en dit is het resultaat! 

Wat heb je nodig?

- plakband
- schaar 
- basecoat of een transparante nagellak
- glittertopcoat
- transparante topcoat
- geduld

Alle nagellakjes die ik heb gebruik zijn van de HEMA. 


Je begint met de basis door je nagels te lakken met basecoat, zoals ik gedaan heb, of met transparante nagellak. 


Vervolgens knip je tien kleine stukjes plakband en die plak je op je nagels. Hou aan de bovenkant een deel over, want daar moeten de glitters op komen! Het handige hiervan is, is dat je zelf kunt kiezen hoeveel je afplakt.

 Ik koos ervoor om een groot stuk over te laten. Vervolgens lakte ik dat stuk met de glittertopcoat en liet ik het opdrogen. Toen haalde ik de plakband eraf en dan heb je dus een deel van je nagels met glitters. Omdat mijn topcoat heel slecht dekte, plakte ik weer een deel af (groter dan de vorige keer) en ging daar nog een keer overheen met de glittertopcoat. Zo krijg je een soort van ombre-effect, hoe verder bovenaan je nagel, hoe meer glitters. Zorg wel dat je de nagellak heel goed laat drogen!

Hier zie je dat ik mijn wijs- en middelvinger al heb gelakt. Daar zit 1 laagje glittertopcoat op. 


Hier zie je dat ik steeds een groter deel afplak en hoe verder naar de bovenkant van mijn nagel, hoe meer glitters er komen. 


Als alles goed droog is, kun je de plakbandjes er heel voorzichtig aftrekken. Bij mij was het niet helemaal gelukt, bij gebrek aan geduld.. De nagellak was nog niet helemaal droog en dan krijg je dit:


De helft van mijn basecoat is eraf! Maar niet getreurd, je doet er gewoon een laagje topcoat overheen en dan is dit je eindresultaat:


Het is helemaal niet moeilijk, zelfs ik kan het! Succes!


Liefs,
Anne




Geen opmerkingen:

Een reactie posten