Pagina's

16 januari 2014

Music | Ruben Hein


Ik hou erg van rustige pianomuziek en ook hou ik van covers. Ruben Hein is de perfecte combinatie! Ik zag hem voor het eerst bij het programma Linda's Zomerweek, dat al een hele tijd geleden op tv was. Een praatprogramma van Linda de Mol, waarbij Ruben telkens het favoriete liedje van de gast coverde, en hij begeleidde zichzelf daarbij op piano. Ik was hem alweer een tijdje vergeten, totdat ik een van zijn liedjes in de playlist van een vriendin zag staan.  Sindsdien staan zijn covers, maar ook zijn eigen geschreven nummers, ook in mijn playlist! 


De mooiste vind ik toch wel zijn cover van 'Started from the bottom'. Dat is natuurlijk sowieso al een heel goed nummer, maar dit is een hele andere versie.



Autumn Leaves is ook een van mijn favorieten. Ik ken het oorspronkelijke nummer eigenlijk niet, maar dit is zo mooi!




Deze drie klinken allemaal wel een beetje dramatisch he? Niet getreurd, Ruben heeft ook eigen nummers, die zijn wat vrolijker!




Kende jij Ruben Hein al? 

Liefs,
Anne

2 opmerkingen:

  1. Ik kende hem nog niet maar ga vanmiddag eens uitgebreid luisteren :D Ben erg benieuwd maar kan het nu nog niet beluisteren hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sinds ik door een foutje tijdens het hardlopen een half uur lang 'Elephants' hoorde (enige nummer dat ik op mijn telefoon had staan) heb ik eigenlijk geen Ruben Hein meer geluisterd.

    Deze nummers zijn heerlijk, goede aanrader van je!

    BeantwoordenVerwijderen